objektivem Ondřeje Kroutila
Monaco Grand Prix Historique 2021

Na poslední chvilku se nám podařilo sehnat akreditaci, ačkoliv byly dost omezené, a dokonce už uzavřené. Navíc jsme Češi (best in covid). To už naštěstí neplatí, ale ptali se nás na to. Počítal jsem trochu i s tím, že nám akreditaci nedají a nikam se nepojede, ale podařilo se.
Takže testy, papíry a hurá na výlet (do práce) společně se dvěma kamarády, se kterými jezdíme po různých akcích po Evropě. 1100 km uběhlo v noci docela jako voda, zvlášť když nejsou žádné kolony na hranicích. Nejsou tam ani kontroly - kromě Rakouska, kde jen strčili papír na prvních hranicích a na druhých si ho zase vzali, jinak nikde ani noha. Škoda Octavia Scout (díky Auto Tip Klassik) to zvládla bravurně. Jsme na místě, jdeme se ubytovat, akreditace a pak šup k závoďákům.

Je skvělé být zase po několika měsících někde jinde, navíc mezi starými a opravdu vzácnými závodními auty. A také mezi F1, a to pořádnými.
V pátek byly tréninky, jízdy na zkoušku aut, zda je vše ok a podobně. Tady jsem se dostal do boxů u startu, kam jsem akreditaci neměl, asi zafungovalo kouzlo osobnosti u francouzských sekuriťáků. Do depa jsem jinak mohl normálně, byl jsem totiž i oficiálně mechanik jedné závodnice – moc díky za pomoc a vše tam, Katko! 😊
Sobota už byla plná kvalifikačních jízd a já se dostal k trati včetně tunelu, zatáčky u hotelu, Casina, a k dalším. Obešli jsme s JeTma.cz komplet celou trať. Musím říct, že stát na tak legendární trati hned u svodidla, je fakt úlet! Pokud byste vystrčili ruku za svodidlo, tak vám ji auto urazí.
V neděli už to byly plnotučné opravdové závody. A když říkám opravdové, tak opravdové. Pokud si myslíte, že se s veterány jezdí opatrně, aby se něco nestalo, tak na to rovnou zapomeňte. Jasně, s některými tak majitelé jeli, ale první půlka startovního pole rozhodně ne. Bylo vidět mnoho nehod a přetočení. Není to jednoduchá trať a prostor na chybu je minimální. Ale vypíchnu jeden moment. Jezdec v Lotusu na 2. místě tlačil 15 kol před sebou Ferrari, na které neměl a nepředjel by ho. Tak do něj v předpoledním kole strčil a poslal ho okamžitě do natvrdo do zdi. To bylo zrovna Ferrari 312 B3 po Niki Laudovi.

Opravdu to byly 100% závody, ačkoliv se nezávodí o sponzorství, miliony eur, nebo bůh ví co. Ten battle máte tady.
Nebudu tu všechno popisovat, jelikož nejsem spisovatel a fakt mi to nejde. Od toho jsou jiní a budete si to moct přečíst víc v časopisu. Já snad umím vyprávět pomocí fotek. Prohlédněte si galerii, ať poznáte atmosféru celé super akce.
Moc díky všem, kteří se na tom podíleli, a to konkrétně SIGMA-foto.cz a také Katarina Kyvalova za obrovskou pomoc. O této závodnici zase příště, ale na fotkách ji tu najdete. 😊
Díky moc a konec hlášení. Užijte si to.
Fotogalerie